سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش انواع کمپرسور هوا

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کمپرسور پیستونی چیست؟

    نظر

از کمپرسور نسل قدیمی , و یکی از انواع کمپرسور تبریدی است. کمپرسور پیستونی شامل یک یا 16 سیلند می تواند باشد و نحوه قرار گیری سیلندر های به شکل های جناغی, جفت جناغی, و شعاعی یا ستاره ای است.

وظیفه این نوع کمپرسور فشرده سازی گاز موجود در یک محفظه با استفاده از یک پیستون می باشد. به این صورت که با هر رفت و آمد پیستون ها در محفظه سبب فشرده سازی گاز شده و و با فشار از دریچه مربوطه خارج می کنند. از مزیت استفاده از این نوع کمپرسور دارا بودن توان سرمایشی بسیار بالا است.

نحوه کار کرد این وسیله بسیار آسان است و با هر بار حرکت پیستون به سمت پایین هوا به داخل کشیده شده و با حرکت پیستون به سمت بالا هوا با فشار از طریق سوپاپ خروجی خارج می شود.

 

انواع کمپرسور پیستونی عبارت اند از:

1-تک سیلندر که معمولا با 10 بار فشار تولید می کنند.

2- دو سیلندر تقریبا 70 بار فشار تولید می کنند.

3- بیش از دو سیلندر که در برخی موارد 700 بار فشار تولید می کنند.

 

کاربرد کمپرسور پیستونی

این نوع از کمپرسور ها نسبت به نوع محوری و سانتریفیوژی از قمیت مناسب تری برخودار بوده و همچنین تکنولوژی ساخت آن نیز آسان تر می باشد. کاربرد بیشتر کمپرسور پیستونی در صنایع کوچک است.

بسیاری از ابزارهایی که با هوا کار می کنند نیاز به دستگاهی جهت فشرده سازی هوا دارند که این کار توسط کمپرسور پیستونی انجام می شود. از مزیت این نوع کمپرسور ذخیره سازی آسان و راحت گاز در تانکرها می باشد که این کار را می توان بعد از دریافت هوا و فشرده سازی آن توسط پیستون و ورود به سیلندر از طریق شیر خروجی, گاز فشرده شده را ذخیره کرد.

عمر این کمپرسور نیز بیشتر بوده و از دوام بالایی برخوردار است. همچنین دارای مصرف انرژی کمتری می باشد بنابراین از جهت اقتصادی نیز به صرفه می باشد.