سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش انواع کمپرسور هوا

صفحه خانگی پارسی یار درباره

فیلتر کمپرسور هوا چه مزیت هایی دارد؟

    نظر

فیلترها عمل جداسازی روغن و گرد و غبار را برعهده دارند؛ در واقع فیلتر کمپرسور می‌بایست هوای وارد شده به کمپرسور را تمیز کند. هر فیلتر باید توانایی حداقل جداسازی ذرات پنج میکرون یا بزرگتر را در برابر جریان مواد مورد تصفیه داشته باشد. توجه داشته باشید که تعویض دیرهنگام فیلترها باعث افت کارایی کمپرسور می شود و خرابی آن در بازه زمانی کوتاه خواهد شد.

انواع فیلترهای هوای کمپرسور

امروزه در صنایع مختلف معمولا از فیلترهایی تا ظرفیت 0/01ppm و فیلترهای کربنی نیز 0/003ppm استفاده می کنند همچنین به اندازه فیلتر نیز باید توجه داشت زیرا وقتی سایز فیلتر مناسب نباشد گرد و غبار به داخل وارد شده و فیلترهای تصفیه شده آسیب می بینند.

بنابر اینکه باید هر کمپرسور بسته به موتور و توان خود و میزان ذرات گرد و غباری که تولید می‌کند از فیلترهایی با توان های مختلف استفاده کند. انواع کمپرسور با نام‌های تجاری پری فیلتر، داست فیلتر، فیلتر سپراتور موجود می‌باشد که هرکدام با مشخصات خاص به خود بر روی کمپرسور ها مختلف نصب می‌شوند.

فیلتر هوای سپراتور متداول ترین فیلتر هوای کمپرسورها می‌باشد که در کمپرسور های هوا از نوع اویل اینجکت که هوا از طریق تزریق روغن به واحد هواساز (Airend)، خنک می شود نیاز است. از این نوع فیلتر هوا تقریبا در تمام کمپرسورهای دیزلی اینگرسولرند استفاده شده است. بعد از انتقال گرمای هوا به روغن فرآیند جداسازی روغن از هوا انجام شود که این کار توسط فیلتر سپراتور انجام می گیرد .

ضرورت استفاده از فیلتر هوا در کمپریسور