سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش انواع کمپرسور هوا

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مشکل یابی کمپرسور هوا

    نظر

در صورتی که موارد زیر را در کولر خود مشاهده نمودید، احتمالا ایراد از کمپرسور یا موتور کولر گازی بوده و ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید:

  • زمانی که کولر گازی را روشن نموده و فن داخلی شروع به کار می کند اما بلافاصله پس از وارد شدن کمپرسور به مدار، فیوز عمل کرده و اصطلاح می پرد.
  • فن بیرونی روشن می شود اما کمپرسور روشن نمی شود.
  • میزان گاز موجود در سیستم و محل نصب کولر گازی مناسب است و از این بابت مطمئن هستید (مثلا یک کولر گازی 12 هزار را برای یک ساختمان 100 متری نصب نکرده اید!)، اما کولر گازی سرمای کافی ندارد.

کمپرسور یخچال از اجزائی الکترونیکی، اجزائی مکانیکی و قسمت گازهای یخچال تشکیل شده است. هر یک از این اجزا خود به قطعات و اجزا کوچک تری تقسیم می شوند که به همین دلیل هنگامی که نیاز به تست کمپرسور یخچال باشد ممکن است منظور هر یک از این قطعات هم باشد. برای این منظور بهتراست از جهات مختلفی کمپرسور را تست کنید!

تست کنید که کمپرسور هوا خاموش نباشد؛ برای این منظور می‌توانید از اهم متر استفاده کنید و یا جریان الکتریکی را اندازه بگیرید. اگر از اهم متر استفاده می‌کنید یخچال را از برق بکشید و میزان مقاوت را بررسی کنید. در حالت نرمال مقاومت سیم پیچ  کمپرسور خطی 6 تا 8 اهم است. بنابراین پایین تر و یا بالاتر بودن میزان اهم نشان دهنده خرابی کمپرسور یخچال است.

جریان کمپرسور یخچال حدود یک آمپر است.  برخی از مواقع به دلیل گرفتگی  مدار سرمایش و یا بالا رفتن فشار گاز در ورودی کمپرسور و یا به دلیل خرابی کمپرسور یخچال، سیم پیچ کمپرسور جریان اضافی می کشد.

در هنگام تهییه کمپرسور آن را تست کنید!

تست کمپرسور هوا تنها محدود به زمان خرابی یخچال و کولر گازی نمی‌باشد! این تست ها در زمان خرید نیز قابل انجلم می‌باشند. شاید جال لاشد بدانید که این تست‌ها به عنوان معیار خرید کمپرسور هوا در انواه مختلف صنهتی آن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

https://virgool.io/@havakoob/%DA%A9%D9%85%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF-oqirtv1zb00f