سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش انواع کمپرسور هوا

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کاربردهای درایر درون کمپرسورها

    نظر

درایر یک قطعه جزئی به حساب می آید اما کاربرد بسیاری دارد. درایرها اگر چه انواع متفاوتی دارند اما هدف اصلی همه ی درایرها درون کمپرسور یکی است و آن از بین بردن بخار آب و آب مایع! چرا که آب درون کمپرسور می تواند گاهی مشکلات عدیده ای ایجاد کند. در این مقاله به صورت کلی در مورد وظیفه درایر کمپرسور می نویسیم. با پارسی بلاگ هواکوب همراه باشید.

درایر کمپرسور هواکوب یکی از لوازم جانبی کمپرسور می‌باشد که وظیف آن ذاکردن رطوبت از هوای فشرده شده و همچنین جدا نمودن ذرات گرد و غبار و ریز از سیال موجود در کمپرسور می‌باشد. درایر‌ها بر اساس کاربرد به دو دسته درایر جذبی پ تبریدی تقسیم بنی می‌شوند. وظیفه هر دو این درایر کمپرسور هوا یکی بوده با این تفاوت که از دو روش مختلف این عملکرد را انجام می‌دهند.

نگاهی به درایر جذبی کمپرسور هوا

ساختمان درایر جذبی کمپرسور هوا شامل  دو مخزن  و یک کنترلر دیجیتالی برای جداسازی و جذب رطوبت می‌باشد. در واقع توده‌ای از مواد جاذب در این نوع درایر تعبیه شده است که رطوبت هوایی که از داخل آن عبور می‌کند را جذب می‌نماید. درو اقع  در یکی از مخازن رطوبت هوای فشرده جذب شده و در مخزن دیگر عملیات احیاء انجام می‌پذیرد.

نگاهی به درایر تبریدی کمپرسور هوا

اگر به دنبال خرید اینترنتی درایر تبریدی در مورد درایر تبریدی کمپرسور هوا باید بگوییم که  این نوع درایر نحوه کارکردش به صورتی مکانیکی بوده و با خنک کردن هوای درون کمپرسور هوای فشرده کار می‌کند.

در واقع این نوع از درایر ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که با کاهش میزان قابل توجهی از دما باعث می‌شوند که رطوبت هوا و بخارت حاصله را به مسیری دیگر هدایت کرده و باعث تنظیم نقطه شبنم هوا در حد استاندارد می‌شوند.